wtorek

# Pomysły na prezenty świąteczne DIY

Cześc! Na pewno wiele z was zmaga się co roku z problemem co kupić bliskim na święta, a jeżeli już wiemy to zastanawiamy się jaki dodatek uzupełni nasz prezent. Ja zawsze staram się zrobić coś sama, wykorzystuję popularne w stanach DIY czy do it yourself! Nie wiem jak was, ale mnie szalenie cieszą prezenty robione samodzielnie, albo prezenty, które mają wartość dla mnie sentymentalną.
Dużo bardziej ucieszyłabym się naprzykład z pierdoły, która znaczy dla mnie coś dużego niż wielki i drogi prezent ,który i tak po czasie leżał będzie rzucony w kąt.
 
Dzisiaj przygotowałam dla was 3 propozycje zrobienia w zasadzie kosmetyków DIY. Każda babeczka ucieszy się z takiego prezentu, a facet również nie pogardzi. Bo w końcu mydeł i tego typu rzeczy Nigdy Dość!
 
 














 
Przepis na Mydełka domowej roboty
(Baza na 9 mydeł) :
- 2 białe mydła im tańsze tym lepsze
-1/3szklanki wody
-1/5 szklanki mleka najlepiej 3,2%
-5 łyżek oleju arganowego, kokosowego lub oliwy z oliwek
-barwniki
-herbatę
-olejek waniliowy
-skórka z cytryny/pomarańczy
-płatki róży
-brokat
-balsam do ciała
 
Sposób przygotowania Bazy pod mydła:
1.ścieramy mydła na grubej tarce
2.Mydła starte wrzucamy do rondelka.
3.do mydeł dodajemy wodę, olej i mleko starannie mieszając całość.
4.Do tego dodajemy 2/3 łyzki balsamu do ciała
5.Gotujemy do uzyskania jednolitej masy.
 
Bazę mamy gotową, co dalej? w osobnych miseczkach znajdować się powinny składniki do zrobienia naszych mydełek. Ja zdecydowałam, że obdaruję każdego w tym roku tymi mydełkami więc musiałam zrobić ich dużo i różne ich rodzaje.
 
Aby stworzyć mydełko waniliowe do bazy dodałam brokat, barwnik, całą fiolkę aromatu waniliowego do ciasta oraz cukru waniliowego.
 
Aby stworzyć mydełko jabłkowe do bazy dodałam zielony barwnik oraz olejek o zapachu jabłuszka.
 
Aby stworzyć mydełko herbaciane do bazy wrzuciłam zieloną herbatę.
 
Aby stworzyć jagodowe mydełka dodałam do bazy barwnik oraz proszek pielęgnujący o zapachu jagody.
 
Aby stworzyć mydełko cytrynowe do bazy dodałam startą skórkę z cytryny oraz 3 torebki herbaty cytrusowej.
 
Aby stworzyć mydełko relaksacyjne użyłam olejku eterycznego idealnego do aromaterapii o zapachu RELAX.  w tym wypadku nie dodawałam już żadnych barwników.
 
Aby stworzyć mydło kawowe do bazy dodałam kawę.
 
Do tak przygotowanej bazy możecie dodać wszystko co macie pod ręką. Kakao, zwykłą herbatę, płatki róż, perfumy, olejek (zapach jaki tylko wam się zamarzy). Co do barwników możecie użyć spożywczych, ale te z powodzeniem zastąpią cienie do powiek w wybranych kolorach, które świetnie imitują barwniki spożywcze. Co najlepsze po umyciu nie brudzą naszych rączek.:)
 
Następnie przelewamy mydła do foremek, ja wybrałam formy w kształcie kół i serc do pieczenia muffinek. Wstawiamy do lodówki, pakujemy, podpisujemy i GOTOWE :)
 
***
 
Przepis na kule musujące do kąpieli:
(przepis na 2 kule) :
-4 łyżeczki sody oczyszczonej(małe)
-2 łyżeczki (małe) kwasku cytrynowego
-2łyżeczki soli
-pół łyżeczki mąki lub skrobi ziemniaczanej
-2/3 łyżki oleju arganowego, kokosowego lub oliwy z oliwek
 
1.Wsypujemy do miski wszystkie sypkie składniki.
2.Do składników tych dodajemy wybrany olej.
3.mieszamy i zagniatamy w rękach nasze kule.
4.Wstawiamy je do zamrażarki.
5.Następnego dnia są gotowe do użycia.
 
Aby urozmaicić kule możemy dodać jak w przypadku mydeł różne barwniki, olejki, zapachy i inne dodatki. Ja zdecydowałam, że zrobię klasyczne pilingujące kule solane, idealne dla skóry trądzikowej i problemowej;) Myślę, że wam wyjdą;) Zapakujcie, podpiszcie i gotowe.
 
***
 
Przepis na scrub myjący do twarzy i ciała (peeling):
-słoiczek
-cukier
-sól
-olej arganowy/kokosowy/oliwa z oliwek
-żel do twarzy
 
1.Do słoiczka wsypujemy niepełną ilość cukru (tak aby słoiczek był zapełniony cukrem ok. 3/4)
2.Następnie dodajemy łyżeczkę grubej soli morskiej.
3.Do tego dodajemy olej arganowy(ja użyłam arganowego) możecie również użyć jego substytutu.
4.Na koniec dodajemy 1,5 łyżeczki żelu do mycia buzi (ja użyłam be beauty)
5.mieszamy, ugniatamy i gotowe do użycia.
 
Mam nadzieję, że przepisy wam się przydadzą, a Wasi bliscy będą oczarowani prezentami DIY. Pozdrawiam was serdecznie i buziaki;* Do następnego! Klaudia
 
 
 


10 komentarzy:

  1. Wow! super ! myślisz, że moja narzeczona się ucieszy jak jej takie mydła zrobie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak;) ja bym była zachwycona, że facet mój się poświęcił i babrał w mydełkach i robił je ;D to całkiem słodkie powiem Ci, także próbuj;) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. A niech to ... mydło KAWOWE mmm... coś czuję że będę miała co jutro robić :) !! ECH... Osobiście również bardziej wolę prezenty robione samodzielnie, niż te drogie kupione !! Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź co zrobić na święta !! p.s. moja łazienka wypełni się mydełkami Twojego pomysłu !! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się bardzo, że się podoba;)) Osobiście już zakochałam się w zapachach tych mydeł, a co najlepsze idealnie nadają się do mycia buzi np. kawowe, które ma właściwości pilingujące;) Już niedługo pojawią się również pomysły na prezenty dla niej i dla niego już kupcze. całuje;)

      Usuń
  3. cholera, zaje***** pomysł. Zrobię to swojemu mężowi i dzieciakom. Można dodać np. zamiast olejków eterycznych jakiś żel do kąpieli dziecięcy żeby był fajny zapach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że można. Super pomysł na prezent mikołajkowy dla dzieci. Do tego jakiś łakoć i dzieciak będzie super zadowolony;) a jeszcze jeśli mydełko będzie miało fajny kształt, myślę, że będzie wniebowzięte

      Usuń
  4. Jeśli ktoś jest alergikiem to odradzam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. już czekam na post o prezentach dla dziewczyn, chcę kupić mojej ukochanej coś wyjątkowego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że chcesz zaczerpać inspiracje z mojego posta;) super. Na pewno dziewczyna bęzie szczęśliwa;) pozdrawiam. Na post zapraszam jutro

      Usuń