środa

# Spaghetti carbonara

Siemka , dziś czas na makaron.Jest to pewnie jak wiecie potrawa włoska.Dokładnie sos ten pochodzi z Rzymu i jest to bardzo dawno temu wymyślona potrawa ;)


Składniki na 2 porcje:
-40dag makaronu spaghetti
-1 cebula
-1 opakowanie gęstej śmietany
-3 żółtka
-4 plastry wędzonego boczku
-5dag parmezanu(może być inny ser)
-2 ząbki czosnku
-sól
-pieprz

Sposób wykonania:1.na patelni usmażyć na małym ogniu pokrojony w paski czy kostkę boczek, po chwili dodać drobno pokrojoną cebulę. Przyprawić
                                2. Śmietanę wymieszać z żółtkami i serem(np.startym)i przecisnąć czosnek przez praskę
                                3.W między czasie gotujemy makaron
                                4. Do boczku i cebuli dodać nasz sos i podgrzać ciągle mieszająć
                                5.Ugotowany i odcedzony makaron wymieszać z sosem i podawać 
Smacznego Daniel
                               

10 komentarzy:

  1. Kocham kuchnię włoską! Dzisiaj mam lasagne bolognese :))) Polecam Penne z włoskiego durum z serem Gorgonzola i brokułami :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj wszystko mieszczę :D
      http://spradamakeup.blogspot.com/2013/11/zajrzyjcie-do-mojej-szuflady-d.html

      Usuń
    2. WOW! to niesamowite! a ja myślałam, że mam dużo kosmetyków;D hahaha,

      Usuń
  2. Próbowałam kiedyś zrobić, ale wyszły mi kluski z tego sosu przypominające jajecznicę.. co poradzić by się tak nie stało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może było dodane za dużo jajek. A z jakiego sera robiłaś ?

      Usuń
    2. ze zwykłego, gouda chyba

      Usuń
  3. super danie, długo zajmuje jego przygotowanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj dlatego zrobiłem to danie , bo nie potrzeba wielu składników i zajęło mi to 30 min

      Usuń
  4. mniam.. wygląda przepysznie. Muszę je przygotować. A czy mógłbyś wykonać jakieś danie wegetariańskie?

    OdpowiedzUsuń